Правила Стратего

Обидва гравці мають армію (40 фігур), у тому числі прапор. Об'єкт гри - захопити прапор вашого противника. До початку гри, гравці місце своїх солдатів в секреті. Стратего - гра нападу і захисту, в якому невизначеність і несподіванка - важливі стихії.


1. Підготовка до гри

Before playing for the first time: Attach the cardboard ranks to the figures, taking care to use the correct colour and putting them the right way up.

Вирішіть, хто має грати, з яким кольором

Place the board on the table with the word ‘Stratego’ facing the players.

Розмістіть екран через два центральні ряди. Мета екрану - перешкоджати гравцям бачити розгортання один одного. Екран також дає гравцям(новачкам) багато інформації. Всі граючі фігури ілюструються на цьому, в розряді, від 10 до 0.

Фігури встановлені на чотирьох рядах повернуті до кожного гравця, одна фігура розташована на одному квадраті, з тильними сторонами фігур, що стикаються з противником. Два центральні ряди (з маленькими озерами) залишаються порожніми; гравцям не дозволяється розташовувати будь-які фігури тут. На граючих фігурах ви побачите ілюстрацію їх розряду і номера. Цей номер змальовує значення розряду. Маршал - найвищий розряд і тому має номер 10, Генерал має номер 9, шпигун має номер 1, і так далі. Лише бомби і прапор не мають жодного номера, тому що вони грають спеціальну роль. Розстановка - важлива частина гри; перемога або поразка може залежати від цього.

Перемістіть екран. Помістіть правила, з іменами розрядів, поряд з правлінням, де обидва гравці можуть бачити це. Це - більше забави, використовуючи імена, ніж номери.


2. Мета Стратего

Мета гри - захопити прапор противника.


2.Стратего фігури
Назва фігури Розряд фігури Кількість фігур на полі
Прапор(Flag)
Немає Розряду 1
Маршал(Marshal)
10 1
Генерал(General)
9 1
Полковник(Colonel)
8 2
Майор(Major)
7 3
Капітан(Captain)
6 4
Лейтенант(Lieutenant)
5 4
Сержант(Sergeant)
4 4
Мінер(Miner)
3 5
Розвідник(Scout)
2 8
Шпигун(Spy)
1 1
Бомба(Bomb)
Немає Розряду 6

3. Гра Стратего

'Червоний' починають гру. Фігури переміщаються на одну клітку за один раз будь-які форварди, назад, право або вліво. Розвідник - виключення до цього правила, як пояснено вище.

Не більше ніж одна фігура, можливо, стоїть на клітині, немає жодного стрибка і жодного діагонального руху.

Два озера посеред правління, можливо - не пересічна ділянка.

Фігури переміщаються назад і вперед(вправо та вліво) між двома квадратами максимум п'яти разів, після яких гравець, хто ініціював послідовність, повинен зміститися.

Прапор і бомби не можуть ніколи переміщатися.

Розвідники (2) можуть рухатися через будь-яке число вакантних квадратів вперед, назад, вправо і вліво. Не можуть стрибати над власними або ворожими фігурами. Вони не можуть стрибати через два озера. Вони є лише, граючи фігури, які можуть ходити на далеку відстань.

Нападаючи на:
На фігуру, окрім бомби або прапора, нападає на фігуру противника, який стоїть перед, ззаду, з правої або злівої сторони від твої фігури.

Подія включає піднімання нападаючої фігури, стукаючи фігуру, на яку нападають і оголошуючи розряд (або номер) нападаючої. Гравець, що нападає, повинен потім виявити сильнішу фігуру.

Фігура, розряд якої менший , знімається з поля. Якщо нападаюча(має більший розряд), фігура займає клітину(та на якій була фігура, на яку нападали); якщо перемогла фігура захисника, немає жодного руху(знімається фігура яка нападала)

Якщо ж фігури однакові - знімаються обидві.

Напад завжди необов'язковий!

Розвідник може напасти на будь-якій відстані забезпечив клітини між собою та фігурою, на яку нападає, вакантні.

Розряди Підсилюють:

Маршал (10) завдає поразки Генералові (9) і всім нижчим розрядам.

Генерал (9) завдає поразки Полковникові (8) і всім нижчим розрядам, і так далі до шпигуна (1), який є найнижчим розрядом.

Будь-яка фігура, який нападає на бомбу, окрім Мінера (3), знищена.

Якщо Мінер нападає на бомбу,вона буде розряджена і видалено з поля, мінер потім займає клітину бомби.

Шпигун (1) має найнижчий розряд. Кожна інший фігура, нападаюча, перемагає його. Він має одну особливість : місія шпигуна - захопити Маршала (10). Якщо він нападає на Маршала, він виграє! Якщо шпигун на нападає будь-яка інша ворожа фігура, у тому числі маршал, він знімається з поля.

Будь-яка фігура окрім бомби може захопити прапор.


4. Завоювання Стратего

Ви перемагаєте, якщо ви маєте успіх в завоюванні прапора вашого противника. Ви також перемагаєте, якщо ваш противник не в змозі рухатися, тому що він має лише прапор і бомби.


5. Стратего. Стратегія і Тактика

  • Результат гри залежить значною мірою від початкового розгортання.
  • Прапор - найголовніша фігура і це - хороша ідея, щоб оточити його бомбами.
  • Розвідники (2) - важливі фігури в пізніших стадіях гри.
  • Мінерів(3) потрібно зберегти, поки бомби не будуть ідентифіковані.
  • Захистіть свого шпигуна (1): якщо це втрачено, опонуючий Маршал стає дуже потужним.
  • Помістіть захоплені шматки в коробку на правильному номері таким чином, що сила вашого противника може контролюватися.

Якщо ви граєте вперше, спочатку розгортаючи ваші фігури може з'явитися приборкання і розбиття, оскільки це важко, щоб знати, як гра вдасться. Ми рекомендуємо гру двічі або тричі з випадковим розгортанням, після якого час від часу, ви бужете розуміти значно більше про те, як ви повинні встановити свої фігури. Не хвилюйтеся про поразки або виграші цих початкових ігор, використовуйте їх просто, щоб зрозуміти гру гри і як встановити вашу армію.

Hosted by uCoz